2012-05-31

nätmobbing

De har pratat på nyheterna om att nätmobbingen har ökat kraftigt igen och jag som lever i min lilla bubbla har funderat på om folk verkligen gör det, om man säger över facebook te.x så ser ju alla vad man skriver och därmed borde man ju inte skriva ngt taskigt om man inte vill bli BUSTED på en gång, men ju mer jag har tänkt på detta ju mer inser jag att det är nog faktiskt så att många blir mobbade över internet och jag tycker det är hemskt! Lika hemskt som att bli mobbad någonannanstans och det faktum att den som blir mobbad i skolan kanske ofta är samma person som blir mobbad på internet, det tar ju aldrig slut, ingen plats där man kan vara trygg. Bara jag tänker tillbaka på hur jag var på högstadiet så är första tanken," så betedde väl inte vi oss, det måste blivit värre med åren", men när jag tänker lika längre så var vi nog med all säkerhet lika hemska. Det är många gånger jag bara satt och tittade på eller skrattade med när någon sa något taskigt till någon annan, istället för att säga till. Jag visste ju själv hur det kan vara när någon säger taskiga saker! Genom det har jag ju lärt mig att inte ta åt mig på samma sätt av vad folk säger, men endå! Man ska väl kunna känna sig tygg och säker vart man än är!
Jag var inne på blondinbellas blogg en sväng alldeles nyss och läskte lite av vad hon fått för kommentarer idag och det är ju helt sjukt att folk inte har bättre saker för sig än att tracka ner på någon som man inte ens känner, folk kallar henne miss piggy, eller anmärker på att hon är tjock eller tycker att hon är sjuk i huvudet. Hade det varit jag så hade jag ju inte pallat och jag är sjukt imponerad av att hon vågar köra sitt race, själv hade jag nog ändrat på mig och förökt göra folk till lags för att jag inte tycker om att göra folk besvikna eller att jag ska göra fel.
Ja, detta kanske blev ganska rörigt, men det var något som behövde ut från mitt huvud. Sjukt orättvis värld vi lever i iaf.

På tal om något helt annat så har jag jobbat på visukalcentret idag, skulle varit där 12-18 men det fanns inget att göra så jag fick gå vid 16, skönt det! Så när jag kom hem så tittade jag lite på film innan jag somnade i soffan, så skönt! Imorgon är det fredag, ska bli så skönt! Nu är det inte långt kvar av denna termin och på måndag får jag veta om jag går vidare eller inte!
                                                                    Trött tjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar