2013-11-30

Halva tiden..

Tiden verkligen flyger iväg!
Nu har jag varit i Lund i två veckor, har upplevt massor! Allt från sjukt roliga uppdrag, halsont till hemlängtan.

 Efter de här två veckornas prova-på-ande är jag sjukt nöjd och ser fram emot de kommande två veckorna, men jag är så otroligt trött och sliten just nu så funderar på om bara en dags ledighet kommer räcka för att ladda om, men jag hoppas det för det är så roligt att jobba! Sen kan jag ju ärligt erkänna att hur kul det än är att upptäcka Skåne så tar allt resande överallt otroligt mkt energi.
Första veckan gick verkligen fort och jag fick redan från början prova på, men har även askulerat lite emellanåt. Jag hann se alla de olika kontoren som tillhör region Skåne, som företaget jag praktiserar på heter och jag hälsade på så otroligt mycket nya människor och jag som är så dålig på namn kom väl ihåg tre just då. hehe
Helgen var suverän då jag fick besök. Vi upptäckte då mer av Lund, jag själv hade knappt hunnit göra det i dagsljus så det var roligt, vi tittade på lite av lunds kända universitetsbyggnader och botaniska trädgård, där de hade otroligt söta små fåglar, vaktlar, som tog hand om ohyran.
Under mina andra veckas början blev det otroligt kallt här nere och min hals började göra ont och jag mådde inte kanoners, men som tur var gick det över ganska fort så jag missade inga uppdrag. Under denna veckan har jag hunnit lära mig lite namn också, inte bara höra dem, så börjar komma in i det mer och mer, även lokaltrafiken och jag börjar komma riktigt bra överrens.
Sen är det självklart så att jag saknar alla mina fina i Örebro, men har jag överlevt så här länge så ska jag väl kunna klara två veckor till:)
Nä nu ska jag fortsätta se på Narnia, prins Caspian och äta gott! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar