2011-05-05

En härlig dag att bara vara

Fort....
Onsdag: Ja ibland blir det inte riktigt som man tänkt, en fras som jag ofta använder mig av i min blogg, men så är det ju!
Ja igår då så var det ju olika museum som gällde och vi började med det i Degerfors som var ett fotbollsmuseeum för att bla hylla Lennart "nacka" Skoglund. Ja, iaf, det som gick lite snett som uppmärksammades redan på vägen dit var ju att vi skulle behöva tal tolka allt som vi planerat säga på teckenspråk, problemet eller vad man ska kalla det i detta fallet var ju att vi skulle ju inte tolka, det kan vi ju inte än. Men det gick bra tycker vi iaf och det var ju roligt, och troligtvis så förstod alla. 
Vi åt lunch ( OMG jag har börjat säga lunch ist för middag, vart är världen på väg??)
När vi en dryg timme senare kommer fram till Kumla är det ju skomuseeum som gäller, och vet ni vad?
Jo det var faktiskt ganska kul, iaf att se hur en sko ser ut innan den blir en sko. Så detta var ju mycket roligare än fotbollsmuseumet, jag menar fotboll...visst kul att spela själv men att se andra göra det...Not that fun!
Senare på kvällen hemma i min lägenhet börjar ett sug efter kebab uppkomma och ja, en stund senare har jag fått med mig Emelie och Evelina att käka hemma hos mig och mysa lite i soffan!

Torsdag: Det är idag det, jo en sak är planerad, eller egentligen två:
1: Träffa Malin och Emelie för att göra en gemensam lunch
2: Städa (men detta har stått på schemat i nästan 2 veckor nu så kan hända att det skjuts upp...:)

Fredag: Till skolan för att redovisa lite om Projektveckan
Troligtvis grillning på kvällen

Lördag-Söndag: Åker till Vänersborg med DHB! Längtar! :)

Kramhej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar