2011-05-03

Projektvecka!

Måndag!: Idag börjar projektveckan vilket innebär att alla i skolan är indelade i olika grupper som tillsammans ska utför olika aktiviter för olika grupper och åldrar. Under tiden Vi arbetar med det kommer det vara intagningsprover för nya sökande till skolan under dessa två första dagar. Tänka sig att det gått ett år sedan jag själv var as nervös och spännd inför de här dagarna!
Efter att förberett färdigt inför min grupps aktivitet så sammanstrålade jag, Malin och Emelie för genemsam aktivitet hos Malin! Vi började med att baka supergoda muffins och se på film "sammys äventyr" (den var supersöt men ganska seg, tyvärr)
När vi legat och tjockat oss i soffan bestämde vi oss för en promenad i fina örebro, vilket var trevligt då jag inte sett parken å så.  hamnade även på ÖB och där köpte jag en världskarta, ja nu ska jag lära mig mer geografi:)






Tisdag: Går upp tidigt idag (för att vara skoldag) och beger mig till just skolan där jag och 2 till var dagens värdar för de sökande! Sånna här uppgifter älskar ju jag! Men oj vad trött jag var vid 12 när jag fick gå hem och två andra från min klass tog över.
Efter skolan mötte jag upp Emma för att uträtta ärende och sen åkte vi hem till mig och jag bjöd henne på lite mat, Amber var ju självklar också med, sötnosen! :)
När de gått bakade jag muffins och sen satte jag mig i soffan och blev lite medvetslös ett tag, var helt slut (tror jag börjar bli lite sjuk eller har det i mig iaf:S ) När jag vaknade upp kände jag hungern och det innebar att jag också fick kraft till att äntligen baka de där pizzabullarna jag tänkt baka såå länge! Blev färdig nu vil halv 10 ungefär, sjukt vilken tid de tog, men att de var värt det för ooo vad goa de var! :)



Onsdag: Åker till Degerfors till fotbollsmuseet med min grupp där vi ska guida lite och den vidare med en annan grupp till Kumla för att kolla på något skomuseeum.

Ja, kan försöka uppdatera mer om veckan en annan dag när jag vet mer vad jag har att vänta!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar