2012-06-21

VUXEN

Idag har jag kännt mig riktigt vuxen för en gångs skull, och jag gillade det faktiskt! Jo, men vad är det för världshändelse som fått mig känna så undrar ni ju självklart då.
Jag ska berätta:
Jag har jobbat mitt hårda jogg 7-16 som börjar bli en ganska härlig vana nu (efter fyra dagar, haha) och bestämde mig efter jobbet att åka till granngården eftersom jag behövde investera i ett par nya stövlar. När jag kommer in där i mina jobb kläder, varm, smutsig och lite sliten så får jag bara någon sån där kännsla som känns riktigt bra. Jag börjar prova stövlar och får hjälp av en expredit som det känns som genom behandlar mig med respekt bara genom att jag har vad jag har på mig. Hon frågar om jag ska ha stövlarna när jag jobbar i skogen eller i jobbet på något annat vis osv. Bara genom detta känner jag mig väldigt vuxen. jag har ett jobb, jag jobbar hårt, jag har arbetskläder (som det faktiskt slits på), ja bara något sånt här enkelt (och fjantigt, tycker säkert ni) så fick jag bara en feeling av lite stolthet. haha ja så kan det gå.
Nog om detta lite tråkiga inlägg, imån är det midsommar och så ska det umgås med vänner hela dagen! Tack för mig säger jag genom det.
//L

P.s Skaffa instagram så kan ni få se lite bilder av vad jag har för mig när jag inte sitter här. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar