2013-04-21

Smålands paradis

Ja jag har några olika platser som verkligen är lugnet i stormen hemma i mitt fina Småland. Ett av dem är hemma hos min mormor i jönköping, hon bor precis vid Stadsparken och det är så fantastisk utsikt överallt där, jag behöver inte ens gå hela vägen upp för den mördarbacke som det är upp till själva Stadsparken, för att se över nästan hela jönköping!
När jag är här och som nu kan gå precis utanför dörren och jag blir upplyst av sol och vitsippor och massa andra fina vårblommor då blir jag glad!
Ett annat ställe där jag trivs som fisken i vattnet är hemma vid mitt barndomshem, hos mina föräldrar! Dit ska jag åka snart och jag ser fram emot det, dock finns det en risk att våren inte har kommit riktigt lika långt där, men jag hoppas, om inte annat finns den fina sjö och skog som omsluter den lilla by som jag älskar!;)
Ja detta var ju ett ganska fjolligt inlägg, men det var längesedan jag var hemma och jag har längtat så efter solen och våren så då blir jag glad!;) jag tror det är bra att inte vara hemma så ofta för då uppskattar man det mer!
/L









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar